Ciało i umysł Pi Zabiegi na sk

Dobroczynna sauna

Tyje się zawsze wtedy, kiedy je się więcej niż potrzeba. Dzień po dniu, tydzień po tygodniu i miesiąc po miesiącu organizm gromadzi zapasy tłuszczu. Nadmierna

Tyje się zawsze wtedy, kiedy je się więcej niż potrzeba. Dzień po dniu, tydzień po tygodniu i miesiąc po miesiącu organizm gromadzi zapasy tłuszczu. Nadmierna ilość kalorii odkłada się w postaci zapasów tłuszczu. W wyniku tego wielu ludzi ma nadwagę.

Inne przyczyny nadwagi to: mała ilość ruchu lub połączenie złej diety z mało rychliwym trybem życia. Jeśli zatem pragniesz nieco schudnąć, zrezygnuj ze zgubnych dla twojej figury przyzwyczajeń.

woman.jpg

Musisz umieć rozróżnić, kiedy naprawdę odczuwasz głód, a kiedy masz tylko ochotę na coś do jedzenia. Nie powinno się jeść „z nudów”, ani na siłę zjadać wszystko do końca. Nie trzeba się wielce natrudzić, aby przytyć – szczególnie po wcześniej przebytej kuracji odchudzającej. Nawet, jeśli przyniosła nam one wymarzone rezultaty, a spadek wagi nastąpił zbyt szybko, gdyż wiązał się z wyczerpującą organizm głodówką, to ten szybko nadrabia stracone po niej kilogramy – i to bardzo często z nadwyżką.

Istotnym zabiegiem, który wspomoże dietę jest oczywiście ruch, jak i sauna. Regularne korzystanie z sauny niezwykle wspomaga działanie diety odchudzającej. Reakcją organizmu na wysoką temperaturę i związane z nią ekstremalne zmiany bodźców zimna i gorąca daje miłe odprężenie. Wysoka temperatura wpływa bowiem na rozszerzenie obwodowych naczyń krwionośnych, a następująca po nich faza ochłodzenia powoduje ich ponowne zwężenie. W wyniku tego wszystkiego ciśnienie krwi ulega stabilizacji, a także wzmacnia się nasz układ odpornościowy. Metabolizm ulega przyśpieszeniu.

Organizm, by się nie przegrzać, wydziela mnóstwo potu, dzięki czemu temperatura wewnątrz naszego ciała wzrasta zaledwie o parę stopni, nie zaś proporcjonalnie wraz ze wzrostem temperatury na zewnętrz. W takich warunkach idealnie kształtuje się sposób na wydalenie szkodliwych substancji i toksyn, zalegających w naszym organizmie. Niestety, z sauny mogą korzystać osoby tylko zdrowe, bez nadciśnienia, a także dziewczyny, które w danym momencie nie mają miesiączki.

A to już wiesz?  types of hyoallergenic sporting dogs

Nie powinno się też stosować sauny, gdy na drugi dzień czeka nas jakiś wielki wysiłek fizyczny. Najlepsze rezultaty daje korzystanie z sauny raz na tydzień, po 2-3 godziny jednorazowo. Najpierw rozgrzewa się ciało przez jakieś 10 minut, a potem przez tyle samo chłodzi. Później cykl ten wydłuża się do 15 minut. Potem, o ile nic nam nie dolega, nie jest nam słabo i czujemy się dobrze, to możemy kontynuować dalszą sesję gorącego i chłodnego powietrza na przemian, ale nie może on przekraczać 10 minut.

W trakcie takich trzech powtarzających się sesji, można wypocić do dwóch litrów wody. Po wyjściu z sauny, trzeba wyrównać ilość płynów, pijąc herbatkę ziołową albo wodę mineralną o niskiej zawartości sodu, nie należy natomiast robić tego w czasie przebywania w samej saunie, ponieważ jest to czas, kiedy organizm się oczyszcza i procesu tego nie można jakkolwiek zakłócać. Istotne jest, by do takich zabiegów się nie zmuszać, gdyż ma on nam sprawiać przede wszystkim przyjemność, toteż w trakcie jego trwania, jak i po, musimy się czuć dobrze fizycznie, inaczej należy niezwłocznie przerwać tego rodzaju terapię wspomagającą dietę w procesie odchudzania. Pobyt w saunie powinien przebiegać w atmosferze euforii, radości, ale przede wszystkim spokoju. Po wyjściu z sauny warto sobie odpocząć, by zregenerować potracone siły.
Marta Akuszewska

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy