Jak wykonać masaż antycelluitowy?

Masaż wykonujemy po kąpieli lub prysznicu o naprzemiennej temperaturze wody. Trzeba pobudzić krążenie krwi. Na rękę nakładamy specjalną rękawicę do takiego masażu lub szorstką myjkę z trawy morskiej. Jakie będą kolejne kroki masażu? Możemy go rozpocząć od kostki przesuwając się w kierunku pochwy. Ruchy mają być koliste, spokojne.

Kolejny krok: jesteśmy w pozycji siedzącej z lekko uniesionymi nogami do góry. Ruchem pociągłym rozpoczynamy masaż od kostki do ud i pachwin.
Aby masaż było łatwiej wykonać, możemy zastosować preparaty antycellulitowe lub nawilżające (olejki, mleczka, oliwki).
Jeśli masz skórę skłonną do naczyń musisz unikać preparatów rozgrzewających i zawierających ksantyny, np. kofeinę lub teofilinę. Ich działanie polega na rozkurczaniu naczyń wywołujących osłabienie ściany.

Kolejny krok w masażu to delikatne uciskanie miejsc szczególnie objętych cellulitem czyli partii ud i pośladków). Układ dłoni tworzy zaciśniętą dłoń w pięść. Ćwiczenie to wykonujemy kilka razy.

Kolejne ćwiczenie dobre do walki z cellulitem to chwytanie fałdu skórnego obiema dłońmi i rytmicznie uciskanie palcami. Uciskamy rytmicznie ale delikatnie, tak aby nie doprowadzić do pieczenia skóry. Zabiegi uciskania skóry są niezwykle efektywne, dlatego należy stosować je często. Inny przykład uciskania skóry polega na uchwyceniu fałdu skórnego obiema dłońmi i przesuwaniu jej w przeciwnych biegunach tworząc „ruchowy wał”.

Na koniec ćwiczeń trzeba wmasować preparaty antycellulitowe delikatnymi ruchami. Rozpoczynamy od kostki, kierując się do ud i pośladków.
Cały zabieg jest wyczerpujący, dlatego po nim należy przyjąć postawę relaksującą, usiąść wygodnie z uniesionymi lekko do góry nogami na czas 10-20 minut.

hastagi na stronie:

#masaż ud #masaz antycellulitowy w domu













Authors








Related posts

Top