Zdrowy Wybór szansą dla małych aptek

Informacja prasowa

PGF RATUJE MAŁE APTEKI – PROGRAM „ZDROWY WYBÓR”

Warszawa, 16 września 2014. Ruszył program Polskiej Grupy Farmaceutycznej „Zdrowy Wybór”, który jest ogromną szansą dla małych aptek. Nie trzeba należeć do dużej sieci, żeby skorzystać z jego dobrodziejstw. Program ma na celu pomóc indywidualnym aptekom w osiągnięciu lepszych
wyników finansowych.

Na polskim rynku upadają małe apteki, natomiast rośnie pozycja sieci. Placówki sieciowe, 4 000 aptek, dysponują dużą siłą przetargową i nowoczesnym podejściem do biznesu. Już 50% sprzedaży farmaceutyków generowane jest przez sieci *.
Rozwój indywidualnych aptek został wyhamowany, tylko w zeszłym roku zamknięto ich blisko 1 000, aż 35% * aptekarzy obawia się o swoją przyszłość.

Polska Grupa Farmaceutyczna znalazła sposób, by temu zaradzić. Jest nim „Zdrowy Wybór” – program dostosowany do potrzeb małych aptek.
„Zdrowy Wybór” umożliwi małym rodzinnym aptekom i sieciom o zasięgu regionalnym konkurowanie z największymi sieciami aptek. Zapewni dostęp do szerokiej gamy leków i produktów medycznych oraz solidne wsparcie i biznesową stabilizację. Dzięki innowacyjnym narzędziom pozwoli
na lepsze zarządzanie apteką i podniesienie standardów oferowanych usług, pomoże także zwiększyć zyskowność prowadzonej firmy – powiedział Marcin Majchrzak, wiceprezes PGF.

Szczegóły programu:

– „Zdrowy Wybór” to szereg narzędzi marketingowych wspierających sprzedaż, które jednocześnie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom pacjentów. ‘Hit Tygodnia’ czy ‘Nowości’ to tylko przykłady.
– Zarządzanie kategorią daje możliwość dostosowania asortymentu apteki do trendów rynkowych. Celem jest zapewnienie pacjentom łatwiejszego dostępu do leków oraz zwiększenie sprzedaży i wysokości marży apteki.
– Innowacyjna koncepcja e-commerce: pacjent ma łatwy dostęp do wiedzy w ramach różnych grup terapeutycznych, jak również do specjalnych ofert przygotowanych we współpracy z czołowymi producentami.
– Akademia Zdrowy Wybór oferuje niezbędną wiedzą, która pozwoli właścicielom aptek i farmaceutom rozwijać umiejętności sprzedaży i obsługi pacjentów.

* dane IMS

Coraz mniej pacjentów, malejąca marża apteczna, straty związane z przeceną leków (sięgające
5 tysięcy złotych), zakaz reklamy, czyli brak możliwości dotarcia do pacjentów – wszystko to sprawia,
że indywidualnym aptekarzom coraz trudniej osiągnąć godziwe dochody.
Nowy program „Zdrowy Wybór” zapewni małym rodzinnym aptekom możliwość lepszego
funkcjonowania. Jest jak koło ratunkowe, które nie pozwala zginąć w oceanie aptek sieciowych.
„Zdrowy Wybór” to konkretne rozwiązania, które będą wspomagać niewielkie, ale jakże potrzebne
na rynku firmy.

PGF
Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. to nowoczesna, profesjonalnie zarządzana firma, zajmującą się dystrybucją leków oraz
świadczeniem wysokiej klasy usług dla aptekarzy i producentów farmaceutycznych. PGF nieustannie wdraża innowacyjne
rozwiązania, oferuje szerokie spektrum usług, jest wiarygodnym i niezawodnym partnerem biznesowym zarówno dla polskich
aptek, jak i producentów leków. Zarządza działalnością spółek regionalnych i posiada 22-procentowy udział w krajowym rynku
dystrybucji farmaceutyków. Polska Grupa Farmaceutyczna działa od 1990 roku, dzięki czemu zdobyła doświadczenie i oferuje
najwyższą jakość. Spójna, długofalowa strategia rozwoju jest oparta na dostosowaniu oferty do oczekiwań partnerów,
z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb. PGF została wyodrębniona ze struktury Grupy Kapitałowej Pelion w październiku
2011 roku.

Authors
Top